Thursday, April 28, 2011

Rindu Yang X Terubat!!!


2.3.2010 bersamaan hari selase.semasa masih berada disekolah sekitar jam 11 pagi(anggaranku) mata pelajaran sains sedang berjalan lancar ketika cikgu annur sibuk menerangkan jawapan2 yang diberikan oleh rakan2 seperjuanganku,kami dikejutkan dgn khdiran cikgu zul(cikgu ICT)...cikgu zul mngatakan 'amira' boleh kemas beg,abang awak tunggu kat pejabat.ketika itu jantungku berdegup laju,walaupon pada saat itu kami masih tertanya2 'amira' maner yg dimaksudkan kerana dlm 5ict ada 3 org 'amira',lantas ketuaku(izzul izhar) terus bertanya kpda cikgu zul "amira bt apa cikgu???" dgn muke blur cikgu zul ckp amira mohd yusof...saat itu aku mule sebak,aku dpt agak sesuata yg buruk sudah terjadi tapi aku berdoa supaya andaianku salah.sambil aku mengemas buku2, fazmera kasim,amira jabar n farhana faudzi memainkan peranan dgn mmberi kata2 smngat..saat itu air mata ku tumpah,aku melangkah penuh debar ke pejabat..aku nmpak angah ku.aku mendekati nya dan bertanya "pehal yang??"diam,tiada reaksi!!!angahku mminta kebenaran penolong kanan untuk mmbawaku pulang...dlm perjalan menuju ke pintu pagar aku masih bertanya soalan yang sama.."kenapa yang??" dgn nada yang rileks dia mengucapkan kalimat yang sememang nya sudah aku agak sedari tdi..."PAK DIN DAH MENINGGAL DUNIA"...aku diam,tiada sebarang reaksi.fikiran dan hatiku kosong.aku menurut angah ku pulang.tiada setitik air mata tumpah...kuatkah aku?????sampai di melaka,aku pilu melihat org ramai diluar rumah nenek,aku masuk kerumah dan melihat sekujur tubuh kaku ayah..saat itu aku tidak dpt menahan termuntah juga air mataku.aku duduk berhampiran jenazah.aku tatap wajah ayah sepuas2nya kerna ini kali terakhir aku dpt melihat tubuh itu..selesai mandi dan kafan seorg pak cik berkata ahli keluarga boleh cium jenazah tapi x boleh kene air mata...aku hanya dpt melihat,aku redha dgn ketentuan nya.aku bukan darah daging ayah..dlm sedih dan hiba aku bersyukur dlm hati kerana ALLAH telah mndngar doaku kerana aku tidak snggup melihat ayah sakit menderita selama bertahun2.aku rindu gurauan ayah,aku rindu sgala2nya tntang ayah..yeah!!aku kuat dpan org.aku keras hati tpi sbnar nya aku hipokrit.aku lembik bila sendirian.aku x kan menangis depan org.aku pasrah,hanya sebaris doa dptku hadiahkan padanya.moga ayah tenang disana dan ditempatkan dlm kalangan org beriman.AL-FATIHAH khusus nya untuk ayah ku (mohd tajudin b hashim) dan am nya untuk semua umat islam yang telah meninggalkan kita..


/
Daisypath - Personal pictureDaisypath Graduation tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers